Pages

Saturday, 24 July 2021

කවුද මේ ජෝසප් ස්ටාලින්

 ජෝසප් ගැන නොදන්නා අයට.......

මම ගුරුවරයෙකු ලෙස පත්වීම භාරගත්තේ 1993දීය.  ඒ  අනුරාධපුර දිස්ත්‍රික්කයේ එවකට මායිම් ගම්මානයක් වන සියඹලාගස්වැව අශෝක විදුහලයි. පළමු දවසේ රුපියල් දහයක් දී විලච්චිය බසයෙන් බැස තන්තිරිමලේ හන්දියෙන් තොරතුරු විමසන විට කෙනෙකු කීවේ මේ විදුහල තවත් කැලෑව ඇතුළත කොටි ත්‍රස්තයන් ඇති මායිම් ගම්මානයේ ආසන්නයේ ඇති බවයි. එතනදී මට අපූරු මිනිසකු හමුවිය ඔහු ස්ටාලින්ය. ඔහු ගුරුවරයකු බව මම නොදනිමි .මා සමග සුහදව කථා කළේය. තන්තිරිමලය දෙසට යාමට වාහන නැත.ට්‍රේලරයක් නැති ට්‍රැක්ටරයක් ආවේය. ජෝසා මට "වරෙන් මේකෙ නැගපන් "කීවේය. මඩ් ගාඩ් එක අල්ලාගෙන අපි දෙන්නා කිලෝ මීටර් දෙකක් ඉදිරියට ගොස් "දැන් බැහැපන්" ජෝසා කීවේ වන්නිහැලඹ  විදුහල ටයි .ඊළඟට "උබ කාලද" ඉන්නේ කියා මාගෙන් ඇසුවේය .ඔහු තම දිවා ආහාරය මට ලබා දී මේක කාපං කීවේ ය.ත්‍රස්ත බියෙන් වෙළුණ නොදන්නා පළාතක ඔහු මට දෙවිකෙනෙක් වීය .මේ පෙරවදන මා ප්‍රකාශ කළේ මේ දිනවල නොදරුවන් පිරිසක් ඔහු ගැන කතා කරන නිසාය .ජෝසා මා සමග වෘත්තීය සමිතියෙ නායකයෙකුට වඩා වසර 27 කට වැඩි මිත්‍රත්වයක් ඇත. ඔහු අමුතු මිනිසෙකි. නිතරම කළේ අන් අයගේ ප්‍රශ්න තමන්ගේ කර ගැනීමයි .හවසට මම විදුහල ලගින් යන විට ජෝසාගේ කටහඩ මහ ඉහළින් ඇසේ.ඒ හඬ ගමේ අහිංසක දරුවන්ට අකුරු ඉගැන්වීමයි.  ඔහු හවසට දරුවන්ගේ ගෙවල් වලට ගියා. දුෂ්කරතා ඇති දරුවන්ට අවශ්‍ය දේ තමන්ගේ වියදමින් අරන් දුන්නා .ජෝසාගේ කටහඩ ඇහෙන විට දරුවන් පැල්පත් නිවාස වල සිට ඔහුට ඇසෙන ලෙස පෙළ පොත මහ හයියෙන් කියවන්න ගන්නවා .ඔහුට උස් පහත් භේදයක් නැත හැම ගුරුවරයකුට උදව් කලා මුදල් නැති බව දැන ගත්තොත් ඔහුගේ කාඩ් එකයි අංකය යි දෙනවා ගිහින් ඒකෙ තියන සල්ලි ටික ගනින් කියනවා. දවසක් සවස හතට පමණ ජෝසා මට පණිවුඩයක් එවා තිබුනා ඒ භීෂණ සමයයි රාත්‍රියේ තන්තිරිමලය විදුහලේ ගුරුවරුන් ට ඉන්ට අපහසු ප්‍රශ්නයක් ගැන කතා කිරීමටයි.බිල්ලෑව ප්‍රදේශයෙන් මාගේ චැලි බයිසිකල් ඔහු සමග යන විට රාත්‍රී 10 පමණ වුණා .හමුදාවෙන් අප දෙදෙනා නතර කළා අපි කිව්වා තන්තිරිමලේ විමඤ්ඤාන විදුහලට යන්න ඕනෑ කියාය. හමුදාවෙන් කීවා මෙතනින් එහාට ගියොත් දෙන්නගේ ජීවිතයේ පිළිබඳව වගකීම භාර ගැනීමට නොහැකියි කියාය. ජෝසා ගේ පිළිතුර වූයේ කමක් නැහැ අපිට යන්ඩ ඕනෑ කියා ය. ජෝසා අන් අයගේ ප්‍රශ්න දෙස බැලුවේ  ජිවිතේ දෙවැනි කොටය.තවත් දවසක මා වන්නිහැලඹෑව විදුහලට  යනවිට විදුහලේ ප්‍රධාන ශාලාවෙහි නිවාඩු දිනයෙක ළමා ඩෙස් අතුරා ජෝසා නිදාගෙන පොතක් කියවනවා මා දුටුවා. මා විදුහලට ගොඩ වී ඇයි මේ එළියෙ නිදාගෙන කියා අසන විට ඔහු මට කීවේ "මචං අලුතෙන් ගුරුවරියන් දෙදෙනෙක් ආවා .උන්ට ඉන්න තැනක් නෑ ඒ නිසා මාගේ කාමරය උන්ට දීලා මම මේ එළියට ආවා" කියාය .මේ උතුම් පුද්ගලයා මට දුන්න පිළිතුර වුයේ එයයි .මට ඔහු ගැන පොතක් ලිවිය හැකිය.ඒ ඔහු සද්භාවයෙන් කළ උතුම් ක්‍රියා ගැන ය. ඔහුට මුදල් අවශ්‍ය නැත .ඔහුට යාන වාහන අවශ්‍ය නැත. ලොකු මන්දිර අවශ්‍ය නැත. ඔහුට ඕනෑ වූ යේ අසාධාරණයන්ට වංචාවට උත්තර දීම පමණි. මේ සටහන පළ කළේ මේ දිනවල ජෝසාගේ ඉතිහාසය ගැන කතා කියන නො දරුවන්ගේ දැනගැනීම සඳහාය .

        -මම අජිත් හේරත් මහනුවරින්


Thursday, 22 July 2021

විනෝද වු දයාසිරි රිය අනතුරක





 ශ්‍රිලනිප මහලේකම් දයාසිරි ජයසේකර මහතා 21/7/2021 දින උදේ සිය දෛනික ව්‍යායාම සඳහා පාපැදියේ නැඟී ගමන් කරද්දි අධික වේගයෙන් පැමිණි යතුරු පැදි කරුවකු ගැටී ඇත.කොළඹ ශාන්ත බ්‍රිජට් කන්‍යාරාමය අසලදී මෙම අනතුර සිදුවී තිබිණි .එහිදී දයාසිරි ජයසේකර මහතා තුවාල ලබා තිබිණි . තුවාල ලැබූ ජයසේකර මහතා බාහිර ප්‍රතිකාර ලබාගෙන නිවස බලා පැමිණ තිබිණි .

Saturday, 17 July 2021

මොකද්ද මේ කොතලාවල පනත - සුද්ද සිංහලේන්

 


මොකක්ද  මේ කොතලාවල පනත ....

 🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎   


               කන්නන්ගර  චින්තනයෙන් පෝෂිතව  ගොඩනැගුණු නිදහස් අධ්‍යාපනයෙන් බිහි වු   පරම්පරාවේ එක් අයෙකු වශයෙන්  මාගේ යුතුකම වන්නේ  මතු පරපුරට තව දුරටත් නිදහස් අධ්‍යාපන  අයිතිය ආරක්ෂා  කර දීමය. ඒ වෙනුවෙන් අද දින අභියෝගයක් ව පවතින  "කොතලාවල ජාතික ආරක්ෂක  විශ්වවිද්‍යාල " පනත පිළිබඳ  දැනුවත් කිරීම පියවරෙන් පියවර මෙතැන් පටන්   මෙසේ ජන හිතසුව පිණිස ඉදිරිපත්  කරමි.

 ( මහජන හිතසුව  පිණිස   පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත්  කෙරෙන පනත්  මෙයට වඩා ප්‍රබලව   හා ප්‍රගතිශීලී  ලෙස ජනතා දැනුම්වත් කිරීමේ ක්‍රමවේදයකින් පසුව ඉදිරිපත්  කෙරෙන්නේ  නම් අගයමි. පාර්ලිමේන්තුවෙි සිටින මන්ත්‍රීවරුන්  225 සිය වගකීම  පැහැර හැර අතිබවක් ද පෙනෙයි .)  

*මෙම පනත මගින් 1978 අංක 16 , දරන විශ්වවිද්‍යාල  පනත බැහැර කරයි. ඉන් අදහස් කරන්නේ  කුමක් ද?.රටේ දැනට තිබෙන සියලු ජාතික  විශ්වවිද්‍යාල    පාලනය වන්නේ  "විශ්වවිද්‍යාල  ප්‍රතිපාදන  කොමිෂන්  සභාව"  මගිනි. එහිදි විශ්වවිද්‍යාල  පද්ධතියට කොතෙක් ළමුන්  ප්‍රමාණයක්  ඇතුළත්  කරගන්නේ  ද ? ආචාර්යවරුන්  බඳවාගැනීම ,ඒ ඒ විෂයයන්  සඳහා  ඇතුළත්  කරගැනීමේ ශිෂ්‍ය  ප්‍රමාණය  ,එ සඳහා උසස් පෙළ   ලකුණුවල Z  අගය, අධ්‍යාපන  ගුණාත්මක  තත්ත්වය ,පරිපාලන ක්‍රමවේදය , විශ්වවිද්‍යාලයන් හි ගුණාත්මක  තත්ත්වය ආදී සියල්ලේ තීරක බලය ඇත. උසස් පෙළ  අසමතුන්ට ,ඥාතීන්ට ,බලවතුන් , ධනවතුන්ට උපාධි  ලබාදීමක් දැනට තිබෙන ක්‍රමවේදය යටතේ නොහැකිය .  


විශ්වවිද්‍යාල  පරිපාලනය හා අධ්‍යාපනය  මෙ වු තත්ත්වයක පවතින හෙයින්  දේශපාලඥයන්ට අභිමත පරිදි  ආචාර්යවරුන් ,සිසුන්   විශ්වවිද්‍යාලවලට ඇතුළත්  කළ නොහැකිය. ගුරු-  ශිෂ්‍ය  අයිතිවාසිකම්වලට  දේශපාලඥයන්ට ඇගිලි ගැසීමට ඉඩක් නැත. එහෙයින්  දේශපාලන  පත්වීම් කළ නොහැකි ය.   මෙවු තත්ත්වය ට " විශ්වවිද්‍යාල  " යන නාමය හිමිකම් කියයි. එ වු  හිමි කම ,අයිතිය අහිමිකර  විශ්වවිද්‍යාල   තත්ත්වය  උදුරා  ගනි. මෙය කොතෙක් දුරට සාධාරණ  ද ?. " පනතේ කුමක් සඳහන්  වුවත් " යනුවෙන් දරදඬු වචන භාවිත කරමින්  මෙ කරන්න යන්නේ  "බයිනෙත්තුවට ,කුවක්කු කටට බයවෙයන් " යන අදහසක් නොවේ ද?. මෙයට වඩා කරුණු  ඇතත් මෙය තරමකට ප්‍රමාණවත්  යැයි හඟිමි. තම තම නැණ පමණින් කියවා තේරුම්  ගනත්වා ! 

 ⁣🔴🔴මෙහි  හමුදා නිල ඇඳුමට යටත්ව   සුපුරුදු උසස් පෙළ   Z අධ්‍යාපන  සුදුසුකම් අමතක කොට වරප්‍රසාදිතව උපාධි ,ඩිප්ලෝමා  ප්‍රදානය කරන්නට කටයුතු  කිරීම.



 🔴🔴රාජ්‍ය  සේවකයන්ට අමතරව  " වෙනත් තැනත්තන් "  යනුවෙන් අදහස්  කරන්නේ කවුරුන් ද ?. මුදලට හෝ දේශපාලන  නිර්දේශිත  හෝ විදේශික  හෝ  විකිණෙන අය ද ?.ප්‍රශ්නයකි.

 ඇතුළත්  කරගැනීමේ  සාම්ප්‍රදායික  පටිපාටියෙන් බැහැරව ඔවුන්  විසින් ම අධ්‍යාපන  ප්‍රවීණත්වය ⁣ සොයා බැලීමේ ක්‍රමවේදයක් අනුගමනය කරයි. මෙයයි කුරුබිලිය.සැබෑ දක්ෂයන් පගා දමා දුර්වලයන් දක්ෂයන් ලෙස බවුතිස්ම  කිරීමේ ක්‍රම වේදයට ඉඩ සලා ගෙන ඇත. තරග කාරී උසස් පෙළින් අසමතුන් ඔසවා තබන්නට කෙරෙන විජ්ජාවක් නොවේ ද?. 

 දැනටමත් මෙ හා සමාන දුර්වලතා නැතුවා නොවේ. එය පළමු උපාධියට  නොවුවත් පශ්චාත්  උපාධි  සඳහා  ක්‍රියාත්මක  කරයි. මෙය දක්ෂයන්ට  කෙරෙන විශාල  අසාධාරණයකි. එසේ මෙසේ නොව සහගහන අපරාධයකි. 

🔴⚫කෙනකු කොළඹ  විශ්වවිද්‍යාලයෙන් ශාස්ත්‍රපති උපාධියට  සුදුසු  කම් ලැබීමේ දී පළමු උපාධි  ලෙස එම විශ්වවිද්‍යාලයෙන් ම ශාස්ත්‍රවේදී විශේෂ  (සිංහල ) ගෞරව උපාධියක් ලබා තිබුණි.  එහෙත් ඔහු සමග  ශාස්ත්‍රපති  උපාධිය  හැදෑරීමට  පළමු උපාධියක් නැති නීති විද්‍යාලයෙන් " නීතීඥ "  කමක් පමණක්  තිබූවෙකු ට ශාස්ත්‍රපති  උපාධිය  ලබා දුණි.මෙය කොතෙක් දුරට සාධාරණ  ද?.වරෙක ඔහු තරගකාරීව මහත් සේ කැප වී උසස් පෙළ  සමත් වුයේ කුමකට දැයි වරෙක සිතෙයි.මෙය ක්‍රමයෙන්  කෙදිනක හෝ සමස්ත  දරු පරපුරට ම හැඟි ගියහොත් කෙතරම් අභාග්‍යසම්පන්න  තත්ත්වයක්  රටකට උදාවේ ද?.

⚫🔴⚫🔴👉වැදගත් කමින් විමසිය යුතුම වගන්ති කීපයකි.මෙම ආයතනයට එනම්  විශ්වවිද්‍යාලයට ඇති බලතල යි.



🔴🔴 අධ්‍යයන හා උපදෙස් පාඨමාලා  හැදෑරීමට අවස්ථාව  දෙන බව පළමුව කියයි.

🔴🔴 තව දුරටත්  පවසන්නේ  යම් විෂයයන්  සම්බන්ධව  ශාස්ත්‍රීය අධ්‍යයනයන් සඳහා  පහසුකම්  හා උපදෙස්  ලබා දීම ලෙස නම් කරයි. මෙහි  "පහසුකම් හා උපදෙස්  " යන දෙවදන තුළ  සට කපට කම් වංචනික අවශ්‍යතා සඳහා  ඉඩ සලසා ඇත. 

🔴🔴 තව දුරටත්    "උපාධි  ,ඩිප්ලෝමා ,සහතික  පත්‍ර සහ වෙනත් ශාස්ත්‍රීය විශිෂ්ටතා... . . ......"  මෙලෙස ලබා දෙන්නේ  19 (1)(ආ ) වගන්තිය  යටතේ යැයි පවසයි. එහි සඳහන් වන්නේ.." විශ්වවිද්‍යාලයට ශිෂ්‍යයන් ඇතුළත්  කර ගැනීම සඳහා  වන නිර්ණායක  කලින් කල නිශ්චය  කිරීම  "  යන්නයි . පොදු  විශ්වවිද්‍යාලවලට ඇතුළත්  කර ගැනීමේ ක්‍රමවේදයට පරිබාහිරව සිදුකරන බව පවසයි.


🔴🔴මෙ පනත යටතේ  මෙකී විශ්වවිද්‍යාලය  මගින් පිළිගන්නා හමුදා  පුහුණු  ආයතන,වෙනත් ශාස්ත්‍රීය  ආයතන  පිළිගැනීම හා උපාධි  ප්‍රදායට අවස්ථාව  දෙයි. අධ්‍යාපනය මෙතරම් බාල්දු  කිරීමට අවස්ථාව  ලබා දි ඇත. 

🔴🔴 කාර්මික හා වෘත්තීය  ආයතන  මෙන් ම  දේශීය හා විදේශීය   ආයතන සමග අනුබද්ධ  වීමට ඉඩ දි ඇත. මේ තරමට අධ්‍යාපනය  සැහැල්ලු වුයේ ඇයි.එසේ නම් තරගකාරී උසස් පෙළ  විභාග කුමට ද?.  විභාග  දෙපාර්තමේන්තු  මගින් අපක්ෂපාති  විභාග පවත්වන්නේ  ඇයි ?.

🔴🔴උපාධි  පාඨමාලා  සඳහා  මුදල් අය කිරීමට අවසර දී ඇත. මෙ මගින් ධනපතියන්ට ප්‍රවේශයට  පාර කපාගෙන ඇත්තේ ය. සැබෑ දක්ෂ දුප්පත්  දරුවන්ට අධ්‍යාපනයේ දොරටු වැසි යන්නේ මෙලෙසිනි.

🔴🔴1978 අංක  16 දරන විශ්වවිද්‍යාල  පනතේ 128 ට පටහැනිව මෙන් ම  " තත්කාර්ය  සඳහා  සාධන ලද යම් ප්‍රඥප්තීන්ට  අනුකූලව  එම විභාග සමත් වි ඇති........" මෙයින් සිදු කර ඇත්තේ  කුරුබිලියෙන් ඇතුළත්  වුවත් අදක්ෂයන් තව දුරටත්  අදක්ෂයන්  වුවහොත් සමත් කරවීමේ බලය ක්‍රියාත්මක  කිරීම.


🔴🔴ව්‍යාජ උගතුන් සමාජ  ගතකිරීමට දරන උත්සහයකි. මෙය සැබෑ දක්ෂ උගතුන්ට කරනා අසාධාරණයකි.

🔴🔴මෙ තවත් අරුම පුදුම බලයකි. ඒ ඒ  කාලයට අනුමත කරන නීති අනුව  පාලක මණ්ඩලය අනුමත කරනු ලබන අයට " ගෞරව උපාධි  හා ශාස්ත්‍රීය විශිෂ්ටතා "  පිරිනැමීමේ බලය ඇත. අධ්‍යාපනය මුදලාලි කෙනෙකු සතු මෙ තවත් අරුම පුදුම බලයකි. ඒ ඒ  කාලයට අනුමත කරන නීති අනුව  පාලක මණ්ඩලය අනුමත කරනු ලබන අයට " ගෞරව උපාධි  හා ශාස්ත්‍රීය විශිෂ්ටතා "  පිරිනැමීමේ බලය ඇත. අධ්‍යාපනය මුදලාලි කෙනෙකු සතු භාණ්ඩයක් බවට පත් කර ඇත. 

🔴🔴ශීක්ෂණ රෝහල්  ,පුස්තකාල ,වෛද්‍ය  හා රසායනාගාර  පවත්වාගෙන  යෑමටත් අභිමත පරිදි ගොඩනගා  ගැනීමටත් බලය දි ඇත. සයිටම් මුදලාලිගේ වැනි තවත්  ක්‍රියාවලියකි.


🔴🔴අවශ්‍ය  පරිදි  මැෂිමකින් පොම්ප කරන්නා සේ  ජ්‍යෙෂ්ඨ මහාචාර්ය ,මහාචාර්ය ,සහය මහාචාර්ය , ජ්‍යෙෂ්ඨ  කථිකාචාර්ය , කථිකාචාර්ය  වැනි අධ්‍යයන හා අනධ්‍යයන තනතුරු  බිහි කිරීමේ බලයත් දී ඇත. උගතුන්ට යන කල මින් හොඳින්  පැහැදිළි ය.

🔴🔴විශ්වවිද්‍යාලයට අවශ්‍ය  පීඨ ,මණ්ඩප, විද්‍යාල ,අධ්‍යයනාංශ  ,මධ්‍යස්ථාන  ආදී   ආයතන ද අභිමත පරිදි පිහිටු වීමේ  බලයක් දි ඇත.

🔴🔴දේශීය  - විදේශීය  විශ්වවිද්‍යාල  සමග  ශිෂ්‍යන් ,කථිකාචාර්යවරුන් ,ශාස්ත්‍රධරයන්   හුවමාරු  කර ගන්නට  ද බලය දි ඇත. තවත් ටියුෂන්  විශ්වවිද්‍යාලයක් කර ඇත.

🔴🔴දේශීය  - විදේශීය   ත්‍යාග, මුදල් , දීමනා   හා පරිත්‍යාග  ලබා ගැනීමට ද අවස්ථාව  දි ඇත. මෙ මගින්  මුදල් රැස්කර ගැනීමට  ණය ගැනීම ද බලයක් දෙයි. විශ්වවිද්‍යාල  මුදල්  ආයෝජනය කරන්න  ද ඉඩ දී ඇත. එක එල්ලේ ම පෞද්ගලික  බැංකුවක්  ,සමාගමක් බඳු ව්‍යාපාරයක් බවට පත් කර ඇත. කොටින් ම කිව හොත් අධ්‍යාපනය  විකුණන්නට මුළුමනින් ම ඉඩ දී ඇත. මේ සියල්ල  සිදු කර අපට බලා සිටින්න යැයි පවසයි.


🔴🔴අධ්‍යාපන  ඇමතිට ම අයත් යැයි කිව නොහැකිය. 

🔴🔴ඇමතිවරයාට අවශ්‍යයැයි සිතෙන කරුණු ඉටු කර ගැනීමට   ලිඛිත විධානයකින්  පාලක මණ්ඩලයට  බලපෑම් කළ හැකිය.

 🔴🔴මෙහිදි දේශපාලනීකරණය  වු ගුරු - සිසු ඇතුළත්   කිරීම් පමණක්  නොව  උපාධි  තත්ත්වයන් හා ආචාර්ය ,මහාචාර්ය  ,කථිකාචාර්ය  තත්ත්වයන්  ලබාදීම සම්බන්ධව  ද බලපෑම් කළ නොහැකි යැයි කාට කිව හැකි ද?.

🔴🔴 විශ්වවිද්‍යාලයට අනුබද්ධිත  ආයතන තීරණය  කිරීමේ බලයක් ද නැතුවා නොවේ. 

🔴🔴ඇමතිවරයා ගන්නා තිරණ  මාස තුනක් ඇතුළත පාර්ලිමේන්තුවේ සභාගත කිරීමක් මිසක් අනුමත කරගැනීමක් අවශ්‍ය වන්නේ  නැත.


🔴🔴දුර්දාන්ත පාලකයෙකුගේ තත්ත්වය  ද ගොඩනගා ඇත. විශ්වවිද්‍යාලයක අධ්‍යාපන  ලැබූවෙකුගෙන් කිසිදා යෝජනා නොකෙරෙන යෝජනාවක් ද පවති.එනම් සිසු මර්දන යැයි. විශ්වවිද්‍යාලයක අධ්‍යාපනයක් කිසි දින නොලබපු  අයෙකුට  විශ්වවිද්‍යාල  අධ්‍යාපනය   කෙරෙහි පවතින ඓන්ද්‍රීය බද්ධ  වෛරයක් පෙන්නුම්  කරයි. 

 🔴🔴 සිසු මර්දනයට  අමාත්‍යවරයාට දි ඇති බලය දක්වා ඇති අයුරු.             "  තත්ත්වය  පාලනය කිරීම සඳහා  අවශ්‍ය  විය හැකි යැයි  ඔහු විසින් සලකනු ලබන  සියලු පියවර......"

🔴🔴කුලපති පත්කිරීම් හා නිලධරයන් ගැන  ගැන සඳහන්  කරයි.

🔴🔴වසර 5 සඳහා  ජනාධිපති  පත්කරයි.  අනිකුත් නිලධරයන්  ... *උප කුලපති

🔴🔴මණ්ඩපවල ප්‍රදානීන් ,


🔴🔴නියෝජ්‍ය උප කුලපතිවරයා (  ආරක්ෂක  හා පරිපාලන )  *නියෝජ්‍ය උප කුලපතිවරයා ,( ශාස්ත්‍රීය )  

🔴🔴සෑම පීඨයකට ම පීඨාධිපතිවරුන්, *මූලස්ථාන  බල ඇණියේ  සේනාංකයේ  අණ දෙන නිලධාරියා,

🔴🔴සහයක නිලධරයා , *ලේඛකාධිකාරීවරයා , *පුස්තකාලයාධිපතිවරයා,

🔴🔴මූල්‍යාධිකාරීවරයා.

🔴🔴මෙහි වැදගත් කරුණ වන්නේ  ජනාධිපති  පත් කරන උප කුලපති සන්නද්ධ  හමුදා නිලධාරියෙකු ම විය යුතුය . 

🔴🔴අධ්‍යාපනයක් ලබා දෙන තැනක  පාලනය කළ යුතු වන්නේ ආධ්‍යාපනික වශයෙන්  ශික්ෂණයක්  ලැබූවන් ය. එසේ නොවේ නම් පාසල් වලට ද හමුදා  නිලධාරින් පත් කළ හැකිය. හමුදා  විනය බෙහෙවින් කායික ශික්ෂණයට ප්‍රමුඛතාව ලබන්නකි. ආධ්‍යාපනික ශික්ෂණය  මාසිකව හා චෛතසිකව ලබන්නකි. මෙය නිවැරදි ව හඳුනා ගත යුතුය . 

🔴🔴මෙය ද ත්‍රිවිධ  හමුදාවට පිළිවෙළින්  ලබා දෙන්නකි.

 🔴🔴ජනාධිපති  හට උප කුලපති ඉවත් කළ හැකිය . ඒ අන්තර් කාලය තුළ  නියෝජ්‍ය උප කුලපතිවර⁣යා  වැඩ බැලිය යුතු  වෙයි. 


( මෙහි සිංහල  ද සදොස් ය. කුලපතිට උප කුලපතිවරයකු සිටි විට නැවත නියොජ්‍ය උප කුලපතිවරයෙකු සිටිය නොහැකිය . මන්ද. උප සහ නියෝජ්‍ය හෙළ හා මිශ්‍ර භාෂා  වෙනස මිස  අරුත එකක් ම ය.)

🔴🔴සන්නද්ධ  හමුදාවල ජ්‍යෙෂ්ඨ  නිලධාරීහු  ද  උසස්  තනතුරු  ලාභිහු ම ය.

🔴🔴සහයක නිලධාරීහු   ද යුද හමුදා  නිලධාරීහු ම වෙති.විශ්වවිද්‍යාලයේ විනය පාලනය සම්බන්ධව  මොහු වග කියති. 

🔴🔴 මුළුමනින් ම   මිලිටරිකරණයක් ම බැව් පහැදිළිය. හමුදා  කඳවුරක් තුළ මෙම වෘත්තීය  පුහුණුව  ප්‍රගුණ  කර ගත්තේ නම් කෙතරම් නම් අගේ ද .



✒️ බෝසෙත් කළහේපතිරණ  මහතා ලියු ලිපි පෙළක් ඇසුරෙන් නිර්මාණාත්මකව සකස් කරන ලදි.


 

Thursday, 8 July 2021

නිරෝධානය නිතියේ ආණ්ඩුකරණය

 නිරෝධායන නීති යොදාගනිමින් ජනතාවගේ අයිතිවාසිකම් උල්ලංඝනය කිරීමට එරෙහිව සිදුකරන විරෝධතා මර්දනය කිරීම බරපතළ තත්ත්වයක් බව වෘත්තීය සමිති සහ සිවිල් සංවිධාන 45ක් ඒකාබද්ධ මාධ්‍ය නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් පවසනවා. ශ්‍රී ලංකා පොලීසිය විසින් සෞඛ්‍ය අධ්‍යක්ෂ ජනරාල්වරයා නිකුත් කළ නිරෝධායන මාර්ගෝපදේශ බරපතළ ලෙස උල්ලංඝනය කරනු ලබන බවත් මේ නිරෝධායන නීති ක්‍රියාත්මක කිරීම ආණ්ඩුවේ කටයුතුවලදී හා ආණ්ඩුවට සමීප පාර්ශ්වවල පෞද්ගලික කටයුතුවලදී දැකගත නොහැකි වීම ද බරපතළ ලෙස අවධානය යොමු කළ යුතු කරුණක් බවත් එම සංවිධාන පෙන්වා දෙනවා. නීතිය ක්‍රියාවේ යෙදවීම අත්තනෝමතික සහ පක්ෂපාතී ලෙස සිදුකරන බව තහවුරු කෙරෙන මෙවැනි උදාහරණ රැසක් පසුගිය කාලයේ දැකිය හැකි වූ බවද එම සංවිධාන සඳහන් කරන්නේ.


කොවිඩ් 19 වසංගත තත්ත්වය පාලනය සඳහා නිරෝධායන නීතිය ක්‍රියාත්මක කළ යුතු තත්ත්වයක් පැවතියද, එම නීතිය යොදාගනිමින් මේ වන විට ආණ්ඩුව විසින් ජනතාවගේ අදහස් පළකිරීමේ අයිතිය සහ ආණ්ඩුවේ අත්තනෝමතික ක්‍රියාකාරිත්වය විවේචනය කිරීමේ අයිතිය උල්ලංඝනය කිරීමට ශ්‍රී ලංකා පොලීසිය යොදාගෙන කටයුතු කිරීම ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ආණ්ඩු ක්‍රමයක් ක්‍රියාත්මක රටක කිසිසේත්ම පිළිගත නොහැකි තත්ත්වයක් බව මෙම නිවේදනය පෙන්වා දෙනවා. වේගයෙන් වර්ධනය වෙමින් තිබෙන වත්මන් ආණ්ඩුවේ ප්‍රජාතන්ත්‍ර විරෝධී ක්‍රියාමාර්ග පරාජය කිරීම සඳහාත්, සමස්ත ජනතාවගේ අදහස් ප්‍රකාශනයේ සහ මූලික අයිතිවාසිකම් ආරක්ෂා කිරීමේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී නිදහස රැකගැනීම සඳහාත් ජනතාව පෙළගැස්විය යුතු බවද ඒ වෙනුවෙන් වෙනස්කම් නොසලකා සියලු දේශපාලන පක්ෂ, වෘත්තීය සමිති, බහුජන සංවිධාන එක් පෙරමුණකට පැමිණ කඩිනම් විරෝධයක් පළකිරීම සඳහා පෙරමුණ ගත යුතු බව ද එම සංවිධාන යෝජනා කරනවා.


එම සංවිධාන නිකුත් කළ නිවේදනයේ මෙසේද දැක්වෙයි.


‘2020 මාර්තු මාසයේදී වසංගත තත්ත්වය ප්‍රකාශයට පත්කිරීමෙන් පසු නිරෝධායන නීතිය මර්දන නීතියක් ලෙස යොදාගනිමින් ජනතාවගේ ප්‍රතිවිරුද්ධ අදහස් යටපත් කිරීමට ආණ්ඩුව කටයුතු කළ අතර, මේ යටතේ එක් දිනකදී සිදු කළ බරපතළම මර්දනය ඊයේ (2021 ජූලි 07) දිනයේදී අපි දුටුවෙමු. ගොවි ජනතාව මුහුණ දෙන පොහොර ප්‍රශ්නය පිළිබඳ බදුල්ල, බොරලන්දේ පැවති විරෝධතාව, රාජ්‍ය ඉංජිනේරු සංස්ථාවේ සේවකයන්ට වැටුප් නොගෙවීමට එරෙහිව කොළඹ, කොම්පඤ්ඤවීදියේ පැවති විරෝධතාව ආදිය සංවිධානාත්මකව පොලීසිය යොදා මර්දනය කිරීම සිදුවූ අතර, කොම්පඤ්ඤවීදියේදී අත්අඩංගුවට ගත් විරෝධතාකරුවන්ට කොළඹ, කොටුව මහේස්ත්‍රාත් අධිකරණයෙන් ඇප ලැබීමෙන් පසු නීතියට අනුව අනිවාර්යයෙන්ම සිටිය යුතු මහජන සෞඛ්‍ය පරීක්ෂකවරයෙකු හෝ නොමැතිව පොලිසිය විසින් ඔවුන් බලහත්කාරයෙන් පල්ලෙකැලේ නිරෝධායන මධ්‍යස්ථානය වෙත රැගෙන යෑමට පවා කටයුතු කර තිබිණි. මුතුරාජවෙල තෙත්බිම් විනාශයට එරෙහිව ජා-ඇල, බෝපිටිය මංසන්ධියේ පැවති විරෝධතාව සහ තෙල් මිල හා බඩු මිල අඩු කරන ලෙස ආණ්ඩුවට බලකරමින් කළුතර නගරයේදී පැවති විරෝධතාව සංවිධානය කළ පාර්ශ්ව නිරෝධායන නීතිය යටතේ අත්අඩංගුවට ගැනීම ද ඊයේ සිදු විය. එසේම ජුනි 21 වන දින රාජ්‍ය ඇමැති සතාසිවම් වියලේන්ද්‍රන්ගේ ආරක්ෂක නිලධාරියෙකු විසින් වෙඩි තබා ඝාතනය කරන ලද මහාලිංගම් බාලසුන්දරම්ට සාධාරණය ඉටු කරන ලෙස ඉල්ලා මඩකලපුව, ගාන්ධි උද්‍යානය ඉදිරිපිට ඊයේ උද්ඝෝෂණය කළ විරෝධතාකරුවන් පිරිසක් ද පොලීසිය විසින් අත්අඩංගුවට ගෙන තිබිණි. දිනක් තුළ මෙවැනි මර්දනකාරී සිදුවීම් රැසක් රට පුරා ක්‍රියාත්මක වීම බරපතළ තත්ත්වයක් බව යළිත් අවධාරණය කළ යුතුය.


මේ සියලු විරෝධතාවල අරමුණ වූයේ ජනතාවට බලපාන ගැටළුවලට ආණ්ඩුව මැදිහත් නොවීම හා එම ගැටළු උත්සන්න කිරීම සඳහා ආණ්ඩුව විසින් ගනු ලබන තීරණවලට විරෝධය පළකිරීම ය.


අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමේ අයිතිය ශ්‍රී ලංකා ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවෙන් මූලික අයිතියක් ලෙස පිළිගෙන ඇති අතර, ආණ්ඩුව විවේචනය කිරීමේ අයිතිය ද පුරවැසියන්ට ඇති බව ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ නඩු තීන්දු ගණනාවකින් ද තහවුරු කර තිබේ.


අපේ රටේ ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 14 (1) (අ) ව්‍යවස්ථාවේ මෙසේ දක්වා ඇත.


‘සෑම පුරවැසියෙකුටම භාෂණයේ නිදහසට සහ ප්‍රකාශනය ඇතුළු අදහස් පළකිරීමේ නිදහසට හිමිකම් ඇත්තේය.


‘ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය විසින් තීරණය කරනු ලැබූ නඩු තීන්දු රැසක භාෂණයේ සහ ප්‍රකාශනයේ නිදහස සම්බන්ධයෙන් මෙසේ සඳහන් කර ඇත. වනිගසූරිය එදිරිව පීරිස් (SC/FR/199/87) නඩු තීන්දුවේ දක්වා ඇත්තේ දැනුම බෙදාදීම ද භාෂණයේ නිදහස යටතට ගැනෙන බවයි. විජේරත්න එදිරිව පෙරේරා (SC/FR/379/93) නඩු තීන්දුවේ දක්වා ඇත්තේ රාජ්‍යයේ ක්‍රියාකාරිත්වය විවේචනය කිරීම ද භාෂණයේ නිදහස යටතේ පිළිගත හැකි ක්‍රියාවක් බවයි. එම තීන්දුවේ මාර්ක් ප්‍රනාන්දු විනිසුරුවරයා මෙසේ සඳහන් කොට ඇත.


‘Those who begin coercive elimination of dissent soon find themselves exterminating dissenters. Compulsory unification of opinion achieves only the unanimity of grave yard. It seems trite but necessary to say that the first amendment was designed to avoid these ends by avoid these ends by avoiding these beginnings.’

විනිසුරුවරයා සඳහන් කර ඇති ආකාරයට ප්‍රතිවාදී අදහස් බලහත්කාරයෙන් මර්දනය කිරීමට උත්සාහ ගතහොත්, එම ක්‍රියාවලිය අවසන් වන්නේ බරපතළ ජීවිත හානි මගින් ය.


ජනාධිපති මහින්ද රාජපක්ෂ සහ ආරක්ෂක අමාත්‍යංශ ලේකම් ගෝඨාභය රාජපක්ෂ යටතේ පැවැති 2005 – 2015 පාලන කාලය තුළදී මෙසේ ප්‍රතිවිරුද්ධ අදහස් මර්දනය කිරීමට යෑමේදී ආරක්ෂක අංශ අතින් සාමාන්‍ය ජනතාව මියගිය අවස්ථා රැසක් තිබිණි. එම සිදුවීම්වලට වගකිවයුත්තන්ට දණ්ඩ මුක්තිය ලැබී ඇති තත්ත්වයක් තුළ, ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාගේ පාලනය යටතේ ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත සහ සිවිල් සහ දේශපාලන අයිතිවාසිකම් පිළිබඳ සම්මුතිය පනත යොදාගනිමින් ජනතාවගේ අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමේ අයිතිය උල්ලංඝනය කිරීමත්, ජනතාව බියවැද්දීම සඳහා විශේෂයෙන්ම සමාජ මාධ්‍ය ඔස්සේ අදහස් පළකළ පුද්ගලයන් අත්අඩංගුවට ගෙන රඳවා තබාගැනීමත් පසුගිය කාලය තුළ අපි දුටුවෙමු.


මේ වන විට වසංගත තත්ත්වය පාලනය කිරීම වෙනුවෙන් සෞඛ්‍ය අධ්‍යක්ෂ ජනරාල්වරයා විසින් නිරෝධායන නීතියට අනුකූලව නිකුත් කළ මාර්ගෝපදේශ යොදාගනිමින්, ජනතාවගේ අයිතිවාසිකම් උල්ලංඝනය කිරීමට එරෙහිව සිදුකරන විරෝධතා මර්දනය කිරීම බරපතළ තත්ත්වයකි. එහිදී ශ්‍රී ලංකා පොලීසිය විසින් සෞඛ්‍ය අධ්‍යක්ෂ ජනරාල්වරයා නිකුත් කළ නිරෝධායන මාර්ගෝපදේශ බරපතළ ලෙස උල්ලංඝනය කරනු ලබයි. මේ නිරෝධායන නීති ක්‍රියාත්මක කිරීම ආණ්ඩුවේ කටයුතුවලදී හා ආණ්ඩුවට සමීප පාර්ශ්වවල පෞද්ගලික කටයුතුවලදී දැකගත නොහැකි වීම ද බරපතළ ලෙස අවධානය යොමු කළ යුතු කරුණකි. නීතිය ක්‍රියාවේ යෙදවීම අත්තනෝමතික සහ පක්ෂපාතී ලෙස සිදුකරන බව තහවුරු කෙරෙන මෙවැනි උදාහරණ රැසක් පසුගිය කාලයේ දැකිය හැකි විය.


වේගයෙන් වර්ධනය වෙමින් තිබෙන වත්මන් ආණ්ඩුවේ ප්‍රජාතන්ත්‍ර විරෝධී ක්‍රියාමාර්ග පරාජය කිරීම සඳහාත්, සමස්ත ජනතාවගේ අදහස් ප්‍රකාශනයේ සහ මූලික අයිතිවාසිකම් ආරක්ෂා කිරීමේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී නිදහස රැකගැනීම සඳහාත් ජනතාව පෙළගැස්විය යුතුව තිබෙන බව පහත අත්සන් කරන අපි විශ්වාස කරමු. ඒ වෙනුවෙන් වෙනස්කම් නොසලකා සියලු දේශපාලන පක්ෂ, වෘත්තීය සමිති, බහුජන සංවිධාන එක් පෙරමුණකට පැමිණ කඩිනම් විරෝධයක් පළකිරීම සඳහා පෙරමුණ ගත යුතු බව අපි වැඩිදුරටත් යෝජනා කර සිටිමු.’


ලිපියට අත්සන් තබා ඇති වෘත්තීය සමිති සහ සිවිල් සංවිධාන

1. ලංකා ගුරු සංගමය

2. සෞඛ්‍ය වෘත්තීයවේදීන්ගේ විද්වත් සංගමය

3. මාධ්‍ය සේවක වෘත්තීය සමිති සම්මේලනය

4. ශ්‍රී ලංකා වෘත්තීය ජනමාධ්‍යවේදීන්ගේ සංගමය

5. නිදහස් මාධ්‍ය ව්‍යාපාරය

6. තරුණ නීතිඥ සංගමය

7. ශ්‍රී ලංකා තරුණ ජනමාධ්‍යවේදීන්ගේ සංගමය

8. අයිතිය උදෙසා මාධ්‍යවේදියෝ

9. ලංකා ගුරු සේවා සංගමය

10. පරිසර හා සොබාදහම් අධ්‍යයන මධ්‍යස්ථානය

11. ලංකා බැංකු සේවක සංගමය

12. පාරිභෝගික අයිතීන් සුරැකීමේ ජාතික ව්‍යාපාරය

13. ජාතික ධීවර සහයෝගීතා ව්‍යාපාරය

14. සිරකරු අයිතිවාසිකම් සුරැකීමේ කමිටුව

15. ජනතා නීතීඥයෝ

16. අලුත් පියාපත් සංවිධානය

17. ඩාබිඳු සාමූහිකය

18. කාන්තාව සහ මාධ්‍ය සාමූහිකය

19. රෙඩ් සංවිධානය

20. ස්ටෑන්ඩ්අප් ව්‍යපාරය

21. මහා ශිෂ්‍ය සංගමය – කොළඹ විශ්වවිද්‍යාලය

22. ජන බල පවුර

23. රයිට්ස් නව් – ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය සඳහා සාමූහිකය

24. කිතුසර කණ්ඩායම

25. සමාජ හා සාමයික කේන්ද්‍රය

26. ශ්‍රමාභිමානී

27. ලංකා වෙළඳ කාර්මික හා පොදු කම්කරු සංගමය

28. ලංකා වතු සේවා සංගමය

29. එක්සත් කම්කරු සම්මේලනය

30. වතු කම්කරු මධ්‍යස්ථානය

31. තැපැල් හා විදුලි සංදේශ නිලධාරීන්ගේ සංගමය

32. එක්සත් පොදු සේවා සංගමය

33. වාණිජ හා කාර්මික සේවක සංගමය

34. රක්ෂණ සේවක සංගමය

35. තොරතුරු හා විදුලි සංදේශ සේවක සංගමය

36. සමස්ත ලංකා රජයේ වෛද්‍ය නිලධාරීන්ගේ සංගමය

37. දුම්රිය ශ්‍රේණිගත වෘත්තීය සමිති එකමුතුව

38. ටෙලිකොම් ඉංජිනේරුමය ඩිප්ලෝමාධාරීන්ගේ සංගමය

39. ආහාර, බීම සහ දුම්කොළ කර්මාන්ත සේවක සමිතිය

40. ඒකාබද්ධ වරාය සේවක සංගමය

41. ස්වාධීන තටාක සේවක සංගමය

42. ජාතික නිදහස් වෘත්තීය සමිතිය

43. ලංකා වැවිලි සේවා සංගමය

44. ඉඩම් හා කෘෂිකර්ම ප්‍රතිසංස්කරණ ව්‍යාපාරය

45. PROTECT සංගමය


Wednesday, 7 July 2021

"අපි ශ්‍රී ලංකා" නමේ ගැටලුව අවසන්.මම අයිතිය තහවුරු කලා- කුමාර වෙල්ගම

 මම කිව්වා ගෝඨාභයට බැහැ කියල. ප්‍රාදේශීය සභාවකවත් හිටියේ නැහැනේ. මම කියපුවා දැන් හරි ගිහින්නෙ තියෙන්නේ - කුමාර වෙල්ගම 

කුමන බාධාව පැමිණියද දැනටමත් නව පක්ෂයක් ගොඩනගා ඇති  බව පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී කුමාර වෙල්ගම මහතා පැවසුවේය.

මන්ත්‍රීවරයා මේ බව සඳහන් කළේ ජූලි (07) ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ නම අවභාවිතා කරන බවට ශ්‍රීලනිපය වෙනුවෙන් දයාසිරි ජයසේකර මහතා ඇතුළු කණ්ඩායම මැතිවරණ කොමිසමට අද දින භාරදුන් පැමිණිල්ලට ප්‍රතිචාර දක්වමිනි.

 සැබෑ ශ්‍රී ලංකා කාරයෙක් ලෙස අතරමං වී සිටින ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පාක්ෂිකයින්,පොහොට්ටුවේ අය සහ වමේ අදහස් ඇති අය වෙනුවෙන් තමන්ගේ නායකත්වයෙන් නව පක්ෂයක් ගොඩනගන බවත් කිසිදු බාධා කිරීමක් තමන්ට අදාළ නොවන බවත් වෙල්ගම මහතා සඳහන් කරන ලදී. .

එමෙන්ම තමන් තවදුරටත් සමඟි ජන බලවේගයේ සන්ධානයේද  රැඳී සිටින බවයි මන්ත්‍රීවරයා සඳහන් කළේ.

''පොහොට්ටුවට අකමැති,ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ ඉන්න නිලධාරීන්ට අකමැති අය ඉන්නවා නම් එන්න කුමාර වෙල්ගම එක්ක. මම ඔයගොල්ලන්ව ආරක්ෂා කරන්නම්. මම කෙළින් වැඩකරන මිනිහෙක්. මම කාටවත් බය නැහැ. අනිත් එක මම කෙළින් හැමදේම කරලා කිව්වා. ඇමැතිකම්වලට පයින් ගැහුවා. කෙළින් හිටගත්තා. ඒ නිසා මම කියපු දේවල් අද හරිගිහිල්ලා තියෙනවා. මම කිව්වා ගෝඨාභය මහත්තයට බැහැ,ප්‍රාදේශීය සභාවකවත් හිටියේ නැහැ. ඒ හැම දෙයක්ම මම බය නැතුව කියල තියෙනවා. ඒ නිසා මම කියනවා එන්න මා එක්ක. මම හරිමාර්ගයේ ගෙන යනවා.'' යනුවෙන් වැඩිදුරටත් මන්ත්‍රීවරයා ප්‍රකාශ කළේය.

සටහන -ජගත් ප්‍රසන්න ගමගේ