ප්රවාහන කටයුතුවලදී ඉතාම අඩුවෙන් අනතුරට ලක්වන්නේ ගුවන් යානාය. නැව් ගිලෙන්නේද කලාතුරකිනි. එහෙත් බස් කාර් මෝටර් සයිකල් ඇතුළු ගොඩබිම් වාහන නිතර හැපෙයි, පෙරළෙයි.
එහෙත් ගුවන් යානයක් කඩා වැටුණ විට හෝ නැවක් ගිලුණු විට ලැබෙන ප්රචාරය සහ හටගන්නා සන්ත්රාසය ඉතා විශාලය. මෙයට තෙදිනකට පෙර, එනම් අප්රේල් 16 වැනිදා කොරියන් අර්ධද්වීපයට නිරිත දිගින් කහ මුහුද සහ චීන මුහුද අතර මායිමේ පිහිටි Jindo දූපත් සමූහයට කි. මී. 20 ක් ඈතින් ගිලීගිය කොරියන් මගී යාත්රාව සාමුද්රික අනතුරු ඉතිහාසය සමග සසඳන කල සුළු සිද්ධියකි.
එහෙත් කලාතුරකින් හටගන්නා අනතුරක් වන නිසා එයට ලැබුණේ ලොකු ප්රසිද්ධියකි. මෙයට මාස එකහමාරකට පෙර අතුරුදන්වූ මැලේසියානු ගුවන් යානයද ගුවන් අනතුරු ඉතිහාසය සමග බලන කල
සුළු දෙයකි. එහෙත් ගුවන් යානයක් කඩා වැටෙන්නේ ඉතා කලාතුරකින් නිසා එය මහ දෙයකි.
දකුණු කොරියන් නෞකා අනතුරින් මියගිය සංඛ්යාව තවම හරියට සොයාගෙන නැතත් එම ප්රමාණය 300 ඉක්මවන්නේ නැත. එහෙත් 1945 ජනවාරි 30 වැනිදා ජර්මන් යුද අනාථයන් 9500 ක් ප්රවාහනය කරමින් සිටි Wilhelm Gustloff නමැති නෞකාව සෝවියට් රතු හමුදාව විසින් බෝල්ටික් සාගරයේදී ගිල්වනු ලැබීමෙන් පෙර කී 9500 දෙනාම මියගියහ.
පිලිපීනයට අයත් මගී නෞකාවක් වූ MYDona paz 1987 දෙසැම්බර් 20 වැනිදා MT Vector නමැති තෙල් නැවක් සමග ගැටුණේය. ඒ සමගම තෙල් නැව ගිනිගත් අතර Dona Paz නැවටද ගිනි ඇවිළිණ.
එහි සිටි මගීන් 4386 ක් පිළිස්සීම සහ මුහුදු බත්වීම හේතුවෙන් මියගියහ. යුද්ධයකින් පරිබාහිරව වැඩිම පිරිසකට මරු කැඳවූ නාවික අනතුර ලෙස ඉතිහාසයෙහි සටහන්ව ඇත්තේ Dona Paz අනතුරය. මේ අනතුරු දෙක සමග සසඳන කල 1912 අප්රේල් 15 වැනිදා අත්ලාන්තික් සයුරේදී ගිලී ගිය ටයිටැනික් නෞකාව පවා එතරම් බරපතළ සිද්ධියක් නොවේ. එයින් මළ ගණන 1500 ට වැඩි වන්නේ ස්වල්පයකි.
No comments:
Post a Comment